Sunday, February 2, 2014

Review: NYX Eyeshadow Base


Hello everyone! Uhm to be honest.. I totally forgot to publish this post, and
I have it saved as a draft since 5 months ago lol. So, today I am going to review this
NYX Eyeshadow Base to all of you~


Well, there is nothing special about the packaging. It comes in a small plastic jar with a white twist-off cap, and it is very sturdy because I have dropped it down a hundred times but it was still okay lol


This product is available in 3 shades.. White, Pearl, and Skin Tone.
And as you can see, I bought mine in Skin Tone (ESB03).


Ugh I really hate to dip my finger to get the product out of the jar because it is unhygienic
and I always end up to get the product under my long nail eww! So I prefer to use a concealer brush instead of my finger.


It contains 6g of the product and it lasts for a very long time, sometimes I even use it as a concealer to cover up my dark circles and red bumps lol


The texture is super duper creamy, and it is very easy to blend. But unfortunately this shade is too dark for me and my eyelids look orange-y meh.


It really helps my eyeshadows appear more pigmented and lasts all day long, but sometimes it would crease on my eyelids, so I do not recommend this eyeshadow base for those who have super oily eyelids. And I use Etude House Dear My Blooming Eyes Palette in BR401 for the swatch picture below~


Yeah it does the good job although this is not my favorite eyeshadow base, and I think this product is not really bad because the price is very cheap and you get what you pay for! ^^




Thanks for reading and have a lovely day, girls ^^

See ya~ 

17 comments:

  1. I think it does the job! Not bad!

    http://batbutt.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. I love NYX products))) Thanks for sharing:))

    http://fairyland111.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. pas banget kebetulan lagi pengen tau kebolehan eyeshadow base nya nyx :) thankyou for the review

    btw, aku udh follow, mind to follow back? terimakasih :))

    keshokaeru.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe iya sama2, semoga reviewnya membantu ^^

      Delete
  4. So sad, it's not so great as expected to be. Thanks for the review <3


    http://www.gwiyomistyle.net/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah but actually it is not really bad la ^^

      Delete
  5. have you tried the Milani primer? It's great if you're looking for a drugstore primer!
    Great review!

    www.lilting-grace.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow really?? No.. Unfortunately I have never tried any Milani products before, because it is quite hard for me to find them in my country, but I will try to purchase it online, thanks! ^^

      Delete
  6. With a lot of secrets out there people can never deny why there are so many inspectors.
    www.mytzweb.co.uk |

    ReplyDelete
  7. Brillaint work with awesome events conducting. Happy to see your last event and appreciating audience.
    thetoptiermontana.com |

    ReplyDelete
  8. They are now so popular. I am now bookmarked to this site. I am happy to be one of their community.
    http://www.wvukids.org |

    ReplyDelete